طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

فروشگاه اینترنتی خود را به طوری مناسب کنترل و مدیریت نمایید
نرم افزار آنلاین فروشگاه اینترنتی شرکت نوپرداز با ایجاد نمودن بهترین امکانات و ابزارها و وضعیت سفارشات به شما این امکان را خواهد داد تا دقت و سرعت فرآیند فروش را ارتقاء داده و فروش را افزایش دهید.

۱۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرتان بسیار شلوغ است و وقت کافی برای رفتن به بازار و خرید اجناس مورد نیاز خود ندارید، یا به دلیل آلودگی‌های هوا و ترافیک شهر ترجیح می‌دهید قید خرید را بزنید! شاید هم از بس خیابان‌ها را پیموده اید و کالای مورد نیاز خود را پیدا نکرده‌اید خسته شده‌اید. در چنین شرایطی واقعا عالی است که با چند کلیک بتوانید تمام خریدهای خود را در چند دقیقه انجام دهید و حتی ناهارتان را هم سفارش دهید! «تجارت الکترونیک» پدیده‌ای که به سرعت درحال فراگیر شدن است، توانسته این امکان را در اختیارمان بگذارد. در این مقاله می‌خواهیم تجارت الکترونیک را بهتر بشناسیم و با مزایا و معایبش آشنا شویم. شاید روزی خواستید برای یک‌بار هم که شده از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید!

تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک ، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

تجارت الکترونیک، برای نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ و از طریق یک مبادله‌ی الکترونیکی داده‌ها (EDI) بر روی شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، رشد کرد. برای نمونه، وب‌سایت آمازون، کار خود را در سال ۱۹۹۵ و در گاراژ جف بزوس (Jeff Bezos) به عنوان کسب‌و‌کار حمل‌و‌نقلِ کتاب شروع کرد. یا وب‌سایت EBay که امکان خرید و فروش آنلاین میان مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند، در سال ۱۹۹۵ مزایده‌های آنلاین را به جهان معرفی کرد و در سال ۱۹۹۷ و با استقبال شدید از عروسک‌های Beanie Babies، شهرت و محبوبیت بسیار زیادی یافت. با افزایش تعداد کاربران اینترنتی، بسیاری بر این باورند که به زودی تجارت الکترونیک به روش اصلیِ انجام معاملات تجاری مبدل می‌شود.

تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و پینترست (Pinterest)، شبکه‌های اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شده‌اند. برای نمونه، بر اساس Paymill، از سال ۲۰۱۴، در فروش‌های انجام شده بر روی پلت‌فرمِ تجارت الکترونیکِ Shopify ، که به دلیل تبلیغات موجود بر روی شبکه‌های اجتماعی بوده است، در ۸۵ درصد موارد خریداران با استفاده از تبلیغات موجود بر روی فیس‌بوک به این پلت‌فرم هدایت شده‌اند.

بازارِ در حالِ تغییر، فرصت بزرگی را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند تا ارتباط خود با مشتری را بهبود دهند و بازار خود را در دنیای آنلاین گسترش دهند. بر اساس Statista، تا سال ۲۰۱۳، میزان فروش جهانیِ تجارت الکترونیک، به ۱.۲ تریلیون (۱۰۰۰ میلیارد) دلار رسید و میزان فروش گوشی تلفن همراه در ایالات متحده نیز، به ۳۸ میلیارد دلار رسید. بیش از ۴۰ درصد از کاربران اینترنت (در مجموع ۱ میلیارد نفر)، کالاهایی را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند. این ارقام همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد، زیرا استفاده از گوشی همراه و اینترنت، هم در ایالات متحده و هم در بازارهای در حال توسعه در سراسر جهان، در حال گسترش است.

دسته‌بندی‌های تجارت الکترونیک

در تجارت الکترونیک نیز مانند تجارت سنتی، چهار دسته‌بندی وجود دارد که عبارتند از: B2B، B2C، C2B و C2C.

  • B2B (تجارت به تجارت) – شامل شرکت‌هایی است که با یکدیگر تجارت انجام می‌دهند. برای مثال، تولیدکنندگانی که محصول خود را به توزیع‌کنندگان می‌فروشند و عمده‌فروشانی که محصولاتی را به خرده‌فروشان می‌فروشند.
  • B2C (تجارت به مصرف‌کننده) – شامل تجارت‌هایی است که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و بدون نیاز به هر گونه تعامل با انسان، کالاهایی را به عموم مردم می‌فروشند. این همان تصوری است که بیشتر مردم از «تجارت الکترونیک» دارند. برای نمونه می‌توان به فروشگاه اینترنتی آمازون اشاره کرد.
  • C2B (مصرف‌کننده به تجارت) – در تجارت الکترونیک C2B، مصرف‌کنندگان پروژه‌ای با بودجه‌ای مشخص‌شده را به صورت آنلاین ارسال می‌کنند و شرکت‌ها برای انجام آن پروژه، پیشنهاد قیمت می‌دهند. سپس مصرف‌کننده پیشنهادهای قیمت را بررسی می‌کند و شرکت مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. وب‌سایت Elance نمونه‌ای از این نوع تجارت الکترونیک است.
  • C2C (مصرف‌کننده به مصرف‌کننده) – این نوع تجارت، در تبلیغات دسته‌بندی‌شده‌ی آنلاین، انجمن‌ها یا بازارهایی انجام می‌شود که در آن افراد می‌توانند با یکدیگر، کالا خرید و فروش کنند. Craigslist، eBay و Etsy نمونه‌هایی از این نوع تجارت الکترونیک هستند.

مزایای تجارت الکترونیک

۱. مزایای تجارت الکترونیک برای مشتریان

 

  • راحتی

هر محصولی را که بخواهید، به معنای واقعی کلمه، تنها با یک اشاره بر روی اینترنت قابل مشاهده است. فقط کافی است نام محصول مورد نظرتان را در موتور جستجوی مورد علاقه‌تان تایپ کنید تا تمام گزینه‌ها به شکلی سازماندهی شده و مرتب، تنها پس از چند ثانیه ظاهر شوند.

  • صرفه‌جویی در زمان

با تجارت الکترونیک دیگر نیازی نیست که ساعت‌ها رانندگی کنید و به امید پیدا کردن چیزی که می‌خواهید، مغازه‌ها را نگاه کنید و جستجو کنید. فروشگاه‌های آنلاین، خط کامل محصولات خود را به شما ارائه می‌دهند و به جای استفاده از مغازه برای ارائه‌ی محصولات‌شان، از انبارهای کالا استفاده می‌کنند. محصولات را به راحتی پیدا می‌کنید و ظرف چند روز به درب منزلتان می‌رسند.

وجود طیف وسیعی از گزینه‌های مختلف

در تجارت الکترونیک، مشتری می‌تواند بدون نیاز به رفتن از این مغازه به مغازه‌ی دیگر، به راحتی محصولات را با یکدیگر مقایسه کند و متوجه شود که کدام فروشنده، بهترین قیمت را ارائه می‌دهد و گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارد. در دنیای واقعی هر فروشگاه فضای محدودی دارد، ولی همان فروشگاه می‌تواند بر روی اینترنت، کل موجودی انبار را ارائه بدهد.

  • راحتی در مقایسه

در تجارت الکترونیک، مقایسه‌های دو به دو به راحتی قابل انجام هستند. وقتی کالاها به صورت آنلاین عرضه می‌شوند، تمام مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها بیان می‌شود و فروشگاه‌های اینترنتی از شما می‌خواهند تا کالاهای آن‌ها را با سایر کالاها مقایسه کنید تا متوجه شوید که آن‌ها بهترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهند و دوباره برای خرید به آن فروشگاه بازگردید.

  • راحتی در یافتن بررسی‌ها و نظرات

شرکت‌ها به دلیل بالا بودن رقابت، از شما می‌خواهند تا به نظرات و بررسی‌های سایر مصرف‌کنندگان نگاهی بیندازید. بررسی‌های مثبت و منفی در هر وب‌سایتی وجود دارد و علاوه بر آنکه می‌توانید نقدها و نظرات مثبت مربوط به هر کالا را مشاهده کنید، از دلایل کسانی که آن محصول را دوست نداشته‌اند نیز آگاه می‌شوید.

  • کوپن‌ها و تخفیف‌ها

برای هر تجارت آنلاینی که به دنبال شماست، تعداد زیادی کوپن و تخفیف وجود دارد و این مسئله به طور کلی برای مشتری‌ها بسیار عالی است. با وجود سایت‌هایی که مانند فروشگاه‌های بزرگ عمل می‌کنند، می‌توانید اقلامی را پیدا کنید که شامل تخفیفی تا ۸۰ درصد شده‌اند! نهایت استفاده را از این رقابت ببرید و بهترین قیمتِ موجود را پیدا کنید.

۲. مزایای تجارت الکترونیک برای کسب‌و‌کارها

پایگاه مشتریان از دغدغه‌های اصلی تمام کسب‌و‌کارهای آنلاین و غیرآنلاین است. نیازی نیست که کسب‌و‌کارهای آنلاین، نگران برخوردار بودن از بهترین ویژگی‌ها در شهر خود باشند، زیرا مردم از سراسر جهان، به محصولات آن‌ها دسترسی دارند و می‌توانند در هر زمانی برای خرید به آن‌ها بازگردند.

  • افزایش فروش

کسب‌و‌کارهای آنلاین، نیازی به اداره کردن یک فروشگاه ندارند و می‌توانند فروش آنلاین بیشتری با حاشیه‌ی سود بالاتری داشته باشد. آن‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی پول را از مشتری دریافت کنند تا خرید را برای مشتری سریع‌تر و راحتتر کنند. این کسب‌و‌کارها با در دسترس بودن به صورت بین‌المللی، می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

  • دسترسیِ ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال

اگر هوا برفی باشد و جاده‌ها بسته باشند یا هوا آنقدر گرم و مرطوب باشد که حتی نتوانیم از خانه بیرون برویم، یا روز تعطیلی باشد و تمام مغازه‌ها در شهر بسته باشند، بازهم تجارت آنلاین شما ۲۴ ساعته و در تمام ۳۶۵ روز سال، برای مشتری‌ها باز است. درها هرگز بسته نمی‌شوند و سود کسب‌شده همچنان افزایش می‌یابد.

  • گسترش حوزه‌ی تجارت

ترجمه یکی از ابزارهای عالی موجود در اینترنت است! بنابراین کسب‌و‌کار آنلاین مجبور نیست برای هر زبان، یک سایت ایجاد کند. با بازاریابی درست، مشتری‌ها در سراسر جهان می‌توانند وب‌سایت، محصولات و اطلاعات آن کسب‌و‌کار را بدون نیاز به ترک کردن خانه، پیدا کنند.

  • ساده شدن پرداخت‌های دوره‌ای

با کمی تحقیق، هر تجارتی می‌تواند برای خود پرداخت‌های دوره‌ای را ایجاد نماید. ارا‌ئه‌دهنده‌ای را بیابید که با نیازهای شما بیشترین همخوانی را دارد تا صدور صورت‌حساب به شیوه‌ای منسجم انجام شود و پرداخت‌ها نیز به همین روش و به صورتی منسجم دریافت شوند.

  • تراکنش‌های فوری

در تجارت الکترونیک، دیگر نیازی به انتظار برای نقد شدن چک یا انتظاری ۳۰ روزه برای انواعِ دیگر پرداخت‌ها نیست. تراکنش‌ها بلافاصله انجام می‌شوند یا حداکثر به ۲ یا ۳ روز زمان نیاز دارید تا پول، از طریق سیستم بانکی وارد حساب‌تان شود.

معایب تجارت الکترونیک

۱. معایب تجارت الکترونیک برای مشتریان

  • حریم خصوصی و امنیت

پیش از انجام تراکنش‌ها به صورت آنلاین، ابتدا گواهی‌های امنیتی (نظیر نماد اعتماد الکترونیکی و …) آن وب‌سایت را بررسی کنید. درست است که خرید آنلاین ساده و راحت است، ولی هیچ‌کس دوست ندارد اطلاعات شخصی‌اش به سرقت برود. بسیاری از سایت‌ها قابل اطمینان هستند، ولی باز هم همیشه باید تحقیق کنید و سایت‌هایی را که از امنیت کافی برخوردار نیستند، شناسایی کنید.

  • کیفیت

با وجود اینکه در تجارت الکترونیک، همه چیز به راحتی در دسترس قرار گرفته است، مشتری فقط پس از تحویل گرفتن محصولات می‌تواند آن‌ها را واقعا ببنید و لمس کند. بنابراین حتما باید پیش از خرید، روش بازگرداندن کالا در صورت عدم رضایت از آن را بررسی نمایید. همیشه پیش از خرید مطمئن شوید که گزینه‌ای برای بازگرداندن کالا وجود دارد.

  • هزینه‌های پنهان

مشتری در زمانِ خرید، از قیمت کالا، هزینه‌ی حمل‌و‌نقل، بارگیری و مالیات آگاه می‌شود. ولی باید مراقب باشید، زیرا ممکن است هزینه‌های پنهانی وجود داشته باشد که بر روی صورت‌حساب خرید شما ذکر نشده‌اند، ولی بر روی فرم پرداخت ظاهر می‌شوند. ممکن است هزینه‌های اضافه‌ای برای جابجایی و بارگیری در محل فروشنده‌ی کالا (handling fee) وجود داشته باشد (به ویژه در مورد خریدهای بین‌المللی).

  • تاخیر در دریافت کالا

اگرچه در بیشتر موارد، تحویل محصولات، سریع‌تر از زمان مورد انتظار انجام می‌شود، باید آمادگی تاخیر در دریافت کالا را نیز داشته باشید.

برای مثال، طوفان برف در یک نقطه می‌تواند کل سیستم حمل‌و‌نقل در منطقه را مختل کند. این احتمال نیز وجود دارد که محصول شما گُم شود یا به آدرسی اشتباه تحویل داده شود.

  • نیاز به اینترنت

استفاده از اینترنت، رایگان نیست و اگر شما از وای‌فای رایگان استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما بر روی وب‌سایتی ناامن به سرقت برود. اگر نمی‌خواهید از اینترنت رایگان استفاده کنید یا نمی‌توانید در منزل‌تان اینترنت یا رایانه داشته باشید، بهتر است خریدهای‌تان را حضوری انجام دهید.

  • نبود تعامل شخصی

با وجود اینکه قوانین و مقررات هر کسب‌و‌کار در تجارت الکترونیک، برای مطالعه‌ی شما در دسترس قرار گرفته است، مطالب بسیار زیادی وجود دارد که باید مطالعه کنید و ممکن است مسائل قانونی برای شما گیج‌کننده باشد. در مورد سفارش‌های بزرگ یا مهم نیز کسی وجود ندارد که بتوانید در مورد پرسش‌ها یا نگرانی‌های خود، رو در رو با او صحبت کنید.


۲. معایب تجارت الکترونیک برای کسب‌و‌کارها

تجارت الکترونیک

  • مسائل امنیتی

با وجود اینکه کسب‌و‌کارها اقدامات فراوانی انجام می‌دهند تا امنیت خود و مشتریان‌شان را حفظ کنند، افرادی وجود دارند که می‌توانند از هر دیوار آتشینی عبور کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهند به دست بیاورند. همه‌ی ما در سال‌های اخیر شاهد این مسئله بوده‌ایم که بزرگ‌ترین و مشهورترین کسب‌و‌کارها نیز ممکن است هک شوند.

  • مسائل پرداختی و مالی

بسیاری از موسسات مالی، در زمان مناقشه در مورد پرداخت صورت‌حساب، طرفِ مشتری را می‌گیرند، زیرا می‌خواهند مشتری خود را حفظ کنند. این مسئله زمانی که کالاها قبلا به مشتری تحویل داده شده‌اند، ولی مبلغ پرداخت‌شده به حساب مشتری برگشته است، موجب تحمیل شدن خسارت به کسب‌و‌کار تجارت الکترونیک می‌شود.

  • نیاز به تخصیص هزینه‌ی بیشتر برای زیرساخت‌های تجارت الکترونیک

برای اطمینان از اینکه کسب‌و‌کار آنلاین شما به درستی اداره می‌شود، باید هزینه کنید. شما به عنوان مالک آن کسب‌و‌کار، باید مطمئن شوید که معاملات به شکل درستی انجام می‌شوند و محصولات به بهترین شیوه به نمایش گذاشته می‌شوند. برای اطمینان از این مسئله، باید فردی حرفه‌ای را استخدام کنید تا کاستی‌های موجود را برطرف کند.

  • ارجاع کالا و خدمات پس از فروش

زیرساخت‌های کسب‌و‌کار آنلاین، باید کامل و بی‌عیب باشند. این نیز هزینه‌های دیگری را برای کسب‌و‌کار ایجاد می‌کند، زیرا مشتریانی هستند که پس از تحویل گرفتن کالا، از کیفیت آن راضی نبوده و کالا را ارجاع می‌دهند. به ویژه مصرف‌کنندگانی هم وجود دارند که چیزی بیش از بازپرداخت مبلغ خود را می‌خواهند.

  • وجود خدمات اینترنتی کافی

امروزه ظاهرا همه‌ی مردم، همیشه می‌توانند از اینترنت استفاده کنند، ولی باید بدانید که هنوز هم مناطقی وجود دارد که پهنای باند شبکه در آن‌ها می‌تواند مشکل‌ساز شود. پیش از راه‌اندازی کسب‌و‌کار تجارت الکترونیک خود، مطمئن شوید که منطقه‌ی شما از پهنای باند مخابراتی‌ای که برای اداره‌ی موثر کسب‌و‌کارتان ضروری است، برخوردار است.

  • نگهداریِ مستمر

وقتی کسب‌و‌کاری، فعالیت خود را به صورت تجارت الکترونیک شروع کرده است، باید برای سازگار ماندن، آماده‌ی تغییر باشد. با رشد تکنولوژی، سیستم‌های مورد استفاده در کسب‌و‌کار شما نیز باید به روز نگه داشته شوند یا در صورت نیاز، جایگزین شوند. یا ممکن است برای ادامه‌ی کارِ پایگاه‌های داده و نرم‌افزارها، مخارج کلی‌ای وجود داشته باشد.

منبع : http://chetor.com

  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

امروزه با پیشرفت اینترنت و وب سایت ها طراحی سایت بسیار رواج پیدا کرده است. طراحی سایت اصفهان نیز همه روزه به دنبال پیشرفت در این امر است و همچنین رقابت بسیاری درسئو سایت اصفهان وجود دارد. جوملا یکی از ابزارهای طراحی وب سایت و برنامه های قدرتمند آنلاین می باشد.

جوملا نرم افزاری است که تهیه ی آن هزینه ای ندارد و به صورت متن باز کار می کند. زبان برنامه ی جوملا شباهت زیادی به php دارد و کسانی که php را بدانند کمتر در کار با جوملا به مشکل بر می خورند. جوملا برنامه ای است که برای ذخیره ی داده های تهیه شده ی آن در پایگاه های داده ای مختلف مشکلی وجود ندارد، به عبارت دیگر فایل های تهیه شده در این نرم افزار بر روی اکثر سیستم ها قابلیت ذخیره سازی دارد.

روزانه بیش از هزاران برنامه نویس و طراح سایت در حال کار با جوملا هستند. تا کنون حدود ده هزار افزونه برای جوملا طراحی شده که به طراحان سایت اجازه می دهد در طراحی سایت امکانات زیادی پیش روی خود داشته باشند. با جوملا به راحتی می توان محتوای یک وب سایت را بدون آنکه به دانش فنی و برنامه نویسی خاصی نیاز داشته باشد ویرایش و به روز رسانی نمود. جوملا یک محیط کاملا کاربر پسند دارد و استفاده از بخش مدیریت آن کاملا به صورت گرافیکی است هر کابری به راحتی می تواند از آن استفاده کند.

با جوملا می توان هر نوع سایتی را از مبتدی گرفته تا فوق حرفه ای راه اندازی نمود، در واقع محدودیتی در استفاده از جوملا وجود ندارد. با این حال نمی توان گفت یک سیستم مدیریت محتوای ۱۰۰٪ بی عیب و نقص است. در ادامه برای فهم بهتر جوملا به بررسی مزایا و معایب استفاده از جوملا می پردازیم:

مزایای نرم افزار جوملا:

  • به روز رسانی منظم، امنیت مناسب و انعطاف پذیری بالا از مهمترین ویژگی ها و مزایای جوملا می باشد.
  • متن باز بودن، رایگان بودن، وجود صدها افزونه ی جدید و رایگان
  • بدون داشتن دانش برنامه نویسی می توان از قابلیت های سیستم جوملا بهره برد.
  • جوملا مناسب سایت هایی است که قصد فروش اینترنتی و آنلاین دارد. در واقع برای طراحی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی جوملا بسیار مناسب تر می باشد.
  • برنامه نویسان متعددی برای طراحی سفارشی قابلیت ها وجود دارد.

معایب نرم افزار جوملا:

  1. به دلیل تنوع زیاد قابلیت های جوملا فایل های سیستم زیاد است و گاها موجب سردرگمی کاربر می شود. از طرفی تنوع زیاد امکانات آن باعث می شود سرعت سیستم کاهش یابد.
  2. جوملا در بخش سفارشی ساختن هسته سیستم و بخش مدیریت کمتر فعالیت کرده است.
  3. در بخش تولید محتوا سیستم به صورتی کار می کند که گویی به ساختارهای تعریف شده محدود است.
  4. برخی از افزونه های جوملا با نگارش های مختلف سیستم ناسازگار است. همچنین برای کاربران تازه کار استفاده از جوملا سخت و پیچیده است.
  5. سیستم جوملا در مواقعی با حجم زیاد اطلاعات رو به رو می شود که این امکان در محیط واقعی نیز زیاد اتفاق می افتد. توانایی سیستم در این مواقع زیاد نیست و نمی تواند پاسخگوی این شرایط باشد.
  6. در سیستم جوملا برای رسیدن به یک سئو سایت مورد نظر مشکلاتی وجود دارد که جوملا باید آن ها را رفع نماید.
  7. جوملا در مقایسه با سایر برنامه ها همچون وردپرس مخزن افزونه های رایگانش کوچک تر می باشد. از طرفی در هنگام استفاده از جوملا برای طراحی سایت از منابع سرور استفاده زیادی می گردد
  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

مهاجرت عبارت است از جا به جایی بین دو واحد جغرافیایی با ترک یک سرزمین و سکونت در سرزمین دیگر برخی دانشمندان به کسی مهاجر می گویند که حداقل یک سال در محل جدید خود مستقر باشند مهاجرت برای انسانهایی مطرح می شود که بعد از ترک سرزمین اصلی و مستقر شدن در سرزمین جدید خود قصد بازگشت نداشته باشند بنابراین .کوچ نشینان دوره گردان کولی ها و کسانی که برای درمان به سرزمینهای دیگر مسافرت می نمایند مهاجر محسوب نمی شوند .

مهاجرت تنها مختص انسان نیست .چرا که برخی از حیوانات نیز اقدام به مهاجرت می کنند . مهاجرتها همیشه انتخابی نمی باشند و ممکن است بر اثر عوامل یا انگیزه ی اقتصادی یا سیاسی یا اجتماعی فرد مجبور به مهاجرت شود.افرادی که خود تصمیم گیرنده ی مهاجرت نمی باشند و به دنبال مهاجر اصلی مجبور به مهاجرت می شوند (مهاجران تبعی )نامیده می شوند .که تعداد این افراد معمولا بیشتر از مهاجران اصلی می باشد.

در تحلیل حرکات مهاجرتی به سه نکته می توان توجه کرد:

1)دائمی یا طولانی بودن اقامت
2)وجود فاصله بین دو محل ترک شده و سکونت یافته
3)وجود فاصله ی زمانی و زمان انجام مهاجرت

فاصله ی مکانی در مهاجرت با گذشتن از مرز بین کشورها مشخص می شود که عبور از آن به مهاجرت های بین المللی یا خارجی تقسیم می شود .

مهاجرت بین المللی بین دو کشور مستقل و مهاجرت خارجی بین دو سرزمین صورت می گیرد که حداقل یکی از آن کشورها مستقل نیست

مهاجرت داخلی

به مهاجرت فرد از محل اقامت خود در داخل کشور به منطقه یا نقطه ی دیگر همان کشور گفته می شود که به چند قسمت می توان تقسیم کرد:

1)مهاجرت داخل شهرستانی
2)مهاجرت شهر به روستا
3)مهاجرت شهر به شهر
4)مهاجرت روستا به شهر

مهاجرت از روستا به نواحی شهری مهمترین شکل مهاجرت داخلی محسوب می شودکه نقش اساسی در توسعه اقتصادی و افزایش در آمد سرانه را دارد. و پاسخی به محرک های اقتصادی می باشد افزایش سریع فرصتهای شغلی اغلب از عوامل عمده ی جاذبه به شمار می رود که عبارتند از کار در کارخانه ها مغازه ها ادارات ساختمان سازی و خدمات عمومی معمولا شهرها با تسهیلات عامالمنفعه و رفاه و امکانات سرگرم کننده رضایت بیشتری را به افراد می دهند و مشکلات و هزینه های سنگین زندگی دیرتر درک می شوند.

مهاجرت از نواحی روستایی گاهی با متروکه شدن روستاها همراه است که اثرات زیان بار از جمله ساختار سنی و جنسی غیر متعادل .کاهش رشد جمعیت و فعالیتهای اجتماعی را در بردارد.

شناخت نوع مهاجرت ها به آگاهی از حرکات جمعیت در داخل مرزها و یا خارج آن در حل مسائل سیاسی و برنامه ریزی های کلی و ناحیه ای کمک می کند .

از نظر شکلی نیز مهاجرت به دو دسته تقسیم می شود:

1)مهاجرت های فردی: به مهاجرت افراد به صورت انفرادی یا خانواده ای یا تعدادی از اعضای خانواده با هم گفته می شود
2)مهاجرت های توده ای :انبوهی از انسانها که یکجا مهاجرت می کنند که اغلب جنبه ای استعماری داشته است
یکی از ویژه گی های مهم مهاجرت سن است.

در مهاجرتهای داخلی و خارجی معمولا جوانان بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهند که معمولا به منظور دستیابی به شغل و درآمد اقدام به مهاجرت می نمایند.

افراد با سن کم(جوانان) معمولا زودتر و راحت تر از بقیه ی افراد خود را با شرایط محیط جدید مطابقت می دهند در کشورهای در حال توسعه اکثریت مهاجران را مردان تشکیل می دهند چه مهاجرت داخلی و چه بین المللی .

اکنون در کشورهای پیشرفته اغلب مهاجرت ها برای دستیابی به مسکن و شرایط شغلی و رفاهی بیشتر و بهتر به صورت خانوادگی انجام می گیرد .

همچنین آن دسته از افراد که دارای تخصص می باشند نسبت به طبقات کارگر گرایش بیشتری به مهاجرت دارند در این میان افراد بیکار نیز به منظور یافتن شغل نسبت به شاغلین تمایل بیشتری به مهاجرت نشان می دهند.

مهاجرت های دوره ای

بسیاری از افراد برای دوره های چندین ساله دور از سرزمین اصلیشان زندگی می کنند و سپس به سرزمین اصلی خود باز می گردند که هدف اکثریت آن ها پس انداز کافی جهت رفاه و پایه ریزی بهتر زندگی برای بازگشت می باشد.

  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

حتماً شما هم لغت باگ (Bug) را زیاد شنیده‌اید.

معمولاً کسانی که در حوزه‌ی نرم افزار فعالیت می‌کنند، به خطاهای کوچکی که در برنامه‌ها به وجود می‌آیند، باگ می‌گویند.

طبیعتاً به فرایند پیدا کردن ایرادها و حذف آنها از برنامه هم، دیباگ (Debug) گفته می‌شود.

کافی است کمی در فضای وب فارسی یا انگلیسی جستجو کنید تا با یک داستان هیجان انگیز در این زمینه روبرو شوید:

اینکه خانمی به نام گریس هاپر که در نیروی دریایی کار می‌کرده است، در سال ۱۹۴۵ در دانشگاه هارواردزمانی که در حال عیب یابی یک ماشین حساب به نام Mark II بوده‌اند، برای نخستین بار، لغت باگ را به کار برده است (ما او را در زنان موفق دنیا معرفی کرده‌ایم).

ریشه لغت باگ در نرم افزار و برنامه نویسی - تاریخچه باگ

منابع داخلی و بین المللی، نخستین کاربرد لغت باگ (به معنای حشره) برای خطاهای کوچک در سیستم را به این رویداد نسبت می‌دهند.

اما شاید برای شما جالب باشد که لغت باگ، قبل از این تاریخ نیز به کار رفته است.

گروه متمم به این نتیجه رسیده است که این لغت حداقل صد سال تاریخچه دارد. البته خوشحال می‌شویم اگر منبعی قدیمی‌تر از این هم پیدا کردید، به ما اطلاع دهید تا بتوانیم باز هم، عقب‌تر برویم.

در کتاب Yale Book of Quotations می‌توانید جمله‌ای از توماس ادیسون را ببینید که وی در آن، باگ را به همین معنا به کار برده است. او این مسئله‌ را در نامه‌ای خطاب به دوستش تئودور پوسکاس (در سال ۱۸۷۸) نوشته است و به نظر می‌رسد که قبل از ادیسون هم، این تعبیر وجود داشته و ادیسون صرفاً آن را نقل کرده است:

‘Bugs’ — as such little faults and difficulties are called — show themselves and months of intense watching, study and labor are requisite for…

چنین اشتباهات کوچک و مشکلاتی که خود را نشان می‌دهند و ماه‌ها تلاش و سختی و مطالعه برای پیدا کردن آنها مورد نیاز است، باگ می‌گویند.

به هر حال، این ماجرا دوباره به ما همان بحث‌های مطرح شده در استراتژی محتوا را یادآوری می‌کند: محتوای وایرال یا ویروسی، الزاماً قرار نیست درست یا مفید باشد. بلکه جذاب بودن در این نوع محتوا، مهم‌تر است.

داستان کشف سوسک در رله، آنقدر زیبا و جذاب هست که نیازی به چک کردن و مطالعه و پیدا کردن مورد‌های قدیمی‌تر نباشد.

البته ما، نمی‌خواهیم وجود سوسک را انکار کنیم. بلکه صرفاً هدف ما، پیدا کردن نخستین کاربرد است. بگذریم از اینکه داستان فوق را به سال ۱۹۴۵ ربط می‌دهند و ماشین‌حساب Mark II از سال ۱۹۴۷ مورد استفاده قرار گرفته است!

اما شاید، یک واقعیت مهم، نقل این داستان نادرست را توسط فعالان حوزه‌‌ی نرم افزار،را توجیه پذیر وقابل درک کند. پیامی که به سادگی نمی‌توانند به افرادی خارج از فضای خود منتقل کنند و حتی بزرگانی مانند ادیسون نیز که خالق محصولات و فضاهای جدید بوده‌اند، رنج آن را تحمل کرده‌اند:

تاریخچه لغت باگ، ریشه باگ و دلیل به کار بردن آن در نرم افزار و برنامه نویسی

  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

امروزه اغلب افراد ترجیح می دهند به جای صرف هزینه برای طراحی سایت، نسبت به استفاده از سرویس وبلاگ دهی مانند بلاگ اسپات می نمایند. برخی نیز درباره تفاوت بین وبلاگ و سایت کمی گیج می شوند. اما در ادامه قصد داریم این موضوع را شفاف تر توضیح دهیم.

در ابتدا به بررسی تفاوت اصلی وبلاگ و سایت می پردازیم:

تصور کنید که یک فروشگاه مستقل دارید و از طریق آن محصولات خود را می فروشید و یا اطلاعات آن ها را در اختیار مشتریان قرار می دهید. وب سایت شما نیز در حقیقت همین است. اما در این میان شما رقیبانی هم دارید که مشغول فعالیت هستند. در اینجا با استفاده از یک وبلاگ می توانید تمرکز بیشتر افراد را به سمت سایت خود جلب کرده و مشتریان بیشتری داشته باشید. 

تفاوت های بیشتری هم وجود دارند:

  • هدف: هدف اصلی وب سایت ارائه حداقل اطلاعات اساسی و یا فروش محصولات است در حالی که یک وبلاگ برای افزایش توجه و ترافیک ورودی ایجاد شده است.
  • سن و عمر: محتوا یک وب سایت ممکن است حتی سال ها ثابت بماند اما وبلاگ ها شامل مقالاتی هستند که ممکن است هر روز به روز رسانی شوند و یا مقالات جدید ایجاد شوند.
  • هزینه: اگر قصد طراحی سایت و یا ساخت وبلاگ داشته باشید، هر دو این ها هزینه هایی را به دنبال خواهند داشت. اما برای وبلاگ نویسی می توانید از ابزار های رایگانی مثل وردپرس، بلاگر و غیره نیز استفاده نمایید.
  • ارتباطات: یک وب سایت ارتباطات یکنواختی را به دنبال دارد در حالی که ارتباطات در وبلاگ ها بیشتر شبیه به شبکه های اجتماعی است.

وبلاگ 

نتیجه گیری

اگر قصد دارید کسب و کار انلاین شما موفقیت آمیز باشد، بهتر است از وبلاگ ها استفاده نمایید. ایجاد وبلاگ تغییرات زیادی را برای شما به وجود می آورد و ورودی های بیشتری را از موتور های جستجو جذب خواهید نمود. 

توجه داشته باشید در صورتی که قصد دارید از سرویس های وبلاگ دهی فارسی استفاده کنید، در سایتی وبلاگ خود را بسازید که اعتبار مناسب را داشته باشد تا پس از مدتی با غیر فعال شدن آن سایت وبلاگ شما از بین نرود.

منبع: https://nopardazco.net/blog/195


  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

خوب برای شروع این بررسی که در مورد ۱۰ دوربین برتر تا سال ۲۰۱۵ است شروع میکنیم با نمایش عنوان های دوربین ها به ترتیب که در این لیست دوربین هایی از شرکت های کانن – Canon – نیکون – Nikon – سونی – Sony  و پنتاکس – Pentax وجود دارد ، در ادامه ۱۰ تا از  دوربین های حرفه ای رو به شما نشان دهیم، با ما همراه باشید، در لیست زیر دوربین ها به ترتیب بهترین ها وارد شده اند. (رده بندی ها بر اساس امتیاز کلی، کیفیت تصویر، طراحی و امکانات میباشد)

بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای
بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای

بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای

  1. Canon EOS 1D X
  2. Nikon D800
  3. Canon EOS 5D Mark III
  4. Sony Alpha A99
  5. Nikon D7000
  6. Canon EOS 5D Mark II
  7. Nikon D3X
  8. Canon EOS 60D
  9. Canon EOS 7D
  10. Pentax K-5 II

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X یک دوربین فوق العاده و حرفه ای از سری دوربین های فول فریم کانن میباشد، دوربین Canon EOS 1D X یکی از پرچمداران شرکت کانن میباشد، ویژگی های اصلی این دوربین و مزیت های آن سنسور فول فریم و سنسور ۱۸٫۱ مگاپیکسلی CMOS و دو پردازنده DIGIC 5 پلاس که به ما کمک میکند تا بهترین کیفیت را در در عکس با ۱۲ فریم بر ثانیه ( ۱۴ فریم بر ثانیه در حالت حداکثر سرعت ) به ما ارائه دهد.عملکرد این دوربین در شرایط نوری ضعیف نیز بهتر شده است و دارای سنسور نورسنجی پیشرفته ای میباشد، یک پردازنده مجزای DIGIC 4 باعث شده که سرعت فوکوس و بالا ودقیق در ردیابی سوژه (Tracking) در شرایط دشوار رو برای ما فراهم کنه و جدا از این امکانات، کیفیت فیلمبرداری HD بهبود یافته و نوع و گزینه های تنظیم اتصالات بیشتر شده عمر شاتر دوربین تقریبا ۴۰۰,۰۰۰ میباشد که مقدار خوبی است.

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 1D X

مزایا معایب
  • فوکوس خودکار عالی
  • سیستم جبران نوردهی عالی
  • کنترل نویز فوق العاده
  • عدم قرارگرفتن دکمه جبران نوردهی در گریپ عمودی
  • وزن بالا ( سنگین )
  • عدم پشتیبانی از HDR داخلی

(بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای)

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800
دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800 – این دوربین دارای سنسور CMOS فول‌فریم (FX) ٣/٣۶ میلیون پیکسلی و سیستم فوکوس خودکار است و تصاویری فوق‌العاده با جزئیات دقیق ارائه می‌دهد. همچنین نیکون D800 توانایی ضبط ویدئو با کیفیت Full HD و با استانداردهای FX و DX رادارد و از پردازنده EXPEED3 استفاده می کند که سرعت عکاسی پیاپی ۴ و ۶ فریم بر ثانیه را برای ما به ارمغان دارد.این دوربین محدوده حساسیت نور ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ که قابلیت ارتقا تا ۲۵۶۰۰ را نیز دارد. هم چنین علاوه بر قابلیت ذخیره عکس ها با فرمت های RAW و JPEG توانایی را دارد و ذخیره در فرمت Tiff را نیز دارد. این دوربین دارای فوکوس خودکار با ۵۱ نقطه فوکوس را دارد.

صفحه نمایش این دوربین ۳٫۲ اینچ است که دارای سنسور سنجش نور محیط است که می تواند نور محیط را تشخیص داده و با توجه به آن نور صفحه نمایش را کم و زیاد کند.

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800
دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800

فیلم برداری این دوربین قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت FULL HD را دارد و با سرعت های ۴۲، ۲۵، ۳۰ فریم بر ثانیه قابلیت فیلم برداری را دارد و با کیفیت HD قابلیت فیلم برداری با سرعت های ۳۰ – ۵۰ – ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین Nikon D800 دارای فلاش داخلی و قابلیت نصب فلاش خارجی را دارد. این دوربین قابلیت نصب ماژول GPS را نیز دارد.

 

مزایا معایب
  1. جزئیات عالی با وضوح تصویر بالا
  2. محدوده دید گسترده
  3. تصاویر بزرگ و فوق العاده
  4. سیستم فوکوس خودکار عالی
  5. کیفیت ساخت عالی
  1. حجیم بودن فایل ها با وجود سنسور ۳۶٫۳ مگاپیکسلی
  2. عکاسی HDR فقط با فرمت JPEG
  3. عکاسی پیاپی با سرعت ۴ فریم بر ثانیه که برای حرفه ای ها رضایت بخش نیست

(بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای)

دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III

دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III

دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III
دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III

کانن این دوربین را بعد از ۵D Mark II تولید کرد که با تولید آن بسیاری از انتظارات عکاسان که از ۵D Mark II داشتند را برطرف کرد.

دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III همانند باقی دوربین های سری ۵ کانن این دوربین نیز دارای سنسور فول فریم ۲۲٫۳ مگاپیکسل است. حساست نور این دوربین بهبود چشم گیری چشم گیری داشته و تا ۱۰۲۴۰۰ بالا می رود که بسیار عالی است و با توجه به اینکه دارای مگاپیکسل ۲۳٫۴ است و آن را بالا نبرده است مقدار نویز در حساسیت های بالا نیز بسیار کاهش یافته است.به هیچ وجه احتیاج به سنسور با کیفیت بالاتر در این دوربین دیده نشده است. این محدوده حساسیت نور بالا در این دوربین به کمک پردازشگر قدرتمند DIGIC5+ کانن امکان پذیر است. سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین ۶ فریم بر ثانیه است. حالت عکاسی جدید Silent Shooting در این دوربین که باعث کم شدن شدید صدای شاتر می شود عکاسی در حالت پیاپی را تا ۳ فریم بر ثانیه پایین می آورد.و هم چنین باعث بالا بردن تاخیر شاتر یا Shutter lag می شود.

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III
دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III

فیلمبرداری این دوربین توانایی ثبت تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.هم چنین در این دوربین از یک جک هدفون نیز استفاده شده که می توان با استقاده از آن صدایی که در هنگام فیلم برداری ضبط می شود را گوش داد و هم چنین مقدار صدای ضبط شده در هنگام عکاسی را کم و زیاد کرد.هم چنین قابلیت فیلم برداری HDR نیز وجود ندارد.

فوکوس خودکار این دوربین دارای ۶۱ نقطه است که ۴۱ نقطه از آن Cross-Type است.

مزایا معایب
  1. حالت HDR فوق العاده
  2. نمایش جزئیات فایل Raw و JPG
  3. کیفیت عالی تصاویر
  4. نویز کم
  1. سیستم فوکوس خودکار پیچیده
  2. قیمت نسبتا بالا

(بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای)

دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99

دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99

 

دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99
دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99

دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99 – این دوربین از سری دوربین های بدون آینه است که به جای استفاده از آینه متحرک که تصویر را به چشمی اپتیکال منتقل کند دارای یک آینه ثابت نیمه شفاف است که کمی از نور را برای رسیدن به سنسورهای فوکوس خودکار رها می کند و بقیه را برای رسیدن به سنسور از خود رد می کند.سنسور این دوربین فول فریم با رزولوشن ۲۴٫۳ مگاپیکسل است.این ثابت کردن آینه دارای مزایا و معایبی است از جمله مزایای آن عملکرد کم سروصدای آن ، فوکوس مداوم در هنگام عکسبرداری و فیلم برداری ،سرعت عکاسی در حالت پیاپی بالا می رود و استهلاک و حجم دوربین تا حد زیادی کم می شود و از معایب آن اینکه چون نور از آینه رد می شود مقدار زیادی از شدت آن کم می شود.چشمی الکترونیکی آن از نوع OLED با کیفیت بالا و میدان دید ۱۰۰% است.فیلم برداری این دوربین توانایی ثبت تصاویر با کیفیت FULL HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.فوکوس خودکار این دوربین دارای ۱۹ نقطه فوکوس است که از این تعداد ۱۱ تای آن از نوع Cross-Type است.در حالت عکاسی پیاپی این دوربین قابلیت ثبت عکس با سرعت ۶ فریم بر ثانیه را دارد.

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99
دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99

این دوربین دارای دو شکاف حافظه است که می توان عکس ها و فیلم ها را بصورت جداگانه بر روی هرکدام ربخت.

مزایا معایب
  1. سنسور ۲۴٫۳ مگاپیکسلی بسیار عالی
  2. نویز قابل کنترل
  3. محدوده فوکوس خودکار قبل کنترل
  4. صفحه نمایش چرخشی
  1. فوکوس خودکار ضعیف تر نسبت به رقبا
  2. فوکوس خودکار  فاقد cross type ضعیف
  3. حالت ردیابی سوژه محدود

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D7000

 دوربین دیجیتال نیکون Nikon D7000

 

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D7000
دوربین دیجیتال نیکون Nikon D7000

دوربین نیکون Nikon D7000، این دوربین دارای سنسور ۱۶٫۲ میلیون پیکسلی CMOS با قطع DX است.هم چنین از پردازنده EXPEED2 نیکون که باعث افزایش کارایی نویز گیر،بازتولید رنگ ها و پردازش سریع تر عکس ها و افزایش کارایی پردازش فیلم و صرفه جویی انرژی می شود استفاده می کند.

محدوده حساسیت نور این دوربین از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ است که تا ۲۵۶۰۰ قابل افزایش است.سیستم فوکوس ۳۹ نقطه ای آن عملکرد دقیقی دارد.هم چنین می تواند با سرعت ۶ فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی کند که سرعت خیلی خوبی است.

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D7000
دوربین دیجیتال نیکون Nikon D7000

این دوربین قابلیت فیلم برداری با کیفیت FULL HD 1080 با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و فوکوس همزمان با فیلم برداری دارد که امکان بسیار مفیدی است. حالت فوکوس خودکار دنبال‌کننده‌ی سوژه و سروو (AF-F) آن قابلیت دنبال کردن سوژه را دارد که همواره سوژه در حالت فوکوس خواهد ماند.

این دوربین از سیستم mode Quiet استفاده می کند که باعث کم شدن صدای شاتر می شود.

دارای جای دو کارت حافظه SD است.

برای انتقال تصاویر بر روی تلویزیون از پورت HDMI استفاده می کند که کیفیت بالایی را برای انتقال تصاویر ارائه می دهد.

مزایا معایب
  1. ثبت جزئیات بصورت خوب
  2. استفاده آسان
  3. امکانات خوب نسبت به هم رده های خود
  4. سیستم فوکوس خودکار جدید عالی
  1. عدم وجود صفحه نمایش چرخشی
  2. احتیاج به لنز های سریع برای عکسبرداری بهتر
  3. استفاده از نرم افزار NX2 فاقد کنترل

 

(بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای)

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 5D Mark II

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 5D Mark II

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 5D Mark II
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 5D Mark II

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 5D Mark II, این دوربین دومین دوربین از سری ۵D است.با این بروزرسانی یک دوربین با کیفیت و امکانات بهتری در دسترس داریم. سنسور این دوربین از نوع فول فریم با رزولوشن ۲۱٫۱ مگاپیکسل است.پردازشگر این دوربین از نوع DIGIC4 کانن است که سرعت بالایی را ارائه می دهد. محدوده حساسیت نور آن ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ است که قابلیت ارتقا تا ۲۵۶۰۰ را دارد.این دوربین توانایی عکاسی و فیلم برداری HD در حالت Live view را دارد.سرعت عکاسی در حالت پیاپی این دوربین ۳٫۹ فریم بر ثانیه است.

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 5D Mark II
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 5D Mark II

فوکوس خودکار آن دارای ۹ نقطه فوکوس است که نقطه فوکوس مرکزی آن از نوع Cross-Type است.هم چنین چشمی اپتیکال آن دارای پوشش ۹۸% است. این دوربین دارای نمایشگر ۳ اینچی LCD با کیفیت ۹۲۰۰۰۰ نقطه است.

فیلم برداری این دوربین توانایی ثبت تصاویر با کیفیت Full HD را دارد

مزایا معایب
  1. نمایش زنده
  2. سنسور ۲۱ مگاپیکسلی
  3. دارای دو کلید تغییر وضعیت
  1. کنترل تعادل رنگ سفید ضعیف
  2. عدم امکان بروزرسانی سیستم فوکوس خودکار
  3. عدم وجود فلاش داخلی

 

 

(بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای)

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D3X

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D3X

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D3X
دوربین دیجیتال نیکون Nikon D3X
دوربین دیجیتال نیکون Nikon D3X – دوربین نیکون مدل D3X یک دوربین دیجیتال SLR با وضوح تصویر بالا میباشد که با حس‌گر ۲۴٫۵ مگاپیکسلی CMOS کار می‌کند. این دوربین نویز پایینی دارد و از نظر ظاهری شباهت زیادی به دوربین موفق نیکون مدل D3 دارد و مانند دوربین‌ سونی مدل A900 از لنز تمام‌فریم بهره می‌برد. از ویژگی‌های اصلی D3x می‌توان به نمایش‌گر ۳٫۰ اینچی ۹۲۱٫۰۰۰ پیکسلی به همراه ۲ حالت Live View، فوکوس اتوماتیک ۵۱ نقطه‌ای و پوشش ۱۰۰% منظره یاب، پردازش‌گر EXPEED و عکاسی پیاپی تا ۵ فریم بر ثانیه و دو درگاه کارت حافظه CF و خروجی HDMI اشاره کرد.

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D3X
دوربین دیجیتال نیکون Nikon D3X
Table Table
ثبت عالی جزئیات تصویر
امکانات عالی و تقریبا کامل
دو درگاه کارت حافظه CF
  1. خوش دست نبودن و وزن نسبتا سنگین
  2. عدم وجود لرشگیر داخلی
  3. عدم وجود فلاش داخلی

(بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای)

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 60D

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 60D

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 60D
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 60D

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 60D پیشرفته‌ترین فناوری‌های کانن برای رسیدن به بهتربن کیفیت تصویر استفاده کرده است. حسگر ١٨ میلیون پیکسلی CMOS این دوربین نسبت به مدل‌های قبلی بهینه‌تر شده است و پردازنده‌ی تصویر DIGIC 4 آن ،جزئیات و رنگ‌های بهتری را تولید می‌کند.سرعت شاتر بالا، حساسیت نور این دوربین (ISO) از ١٠٠ تا ۶۴٠٠ است (قابل ارتقا تا ١٢٨٠٠) و همین باعث شده تا در کم‌نورترین شرایط محیطی هم امکان عکاسی وجود داشته باشد. شاسی چرخشی جدید این مدل کار در منوی دوربین را بسیار راحت تر کرده است. این دوربین اولین مدل EOS است که ال‌سی‌دی(صفحه نمایش) چرخشی ٣ اینچی شفاف (با ١،٠۴٠،٠٠٠ پیکسل) دارد که در دست‌گرفتن دوربین در زاویه‌های دشوار بسیار آسان کرده. چشمی این مدل نسبت به مدل‌های قبلی بهتر شده است و امکانات داخلی نظیر فیلترهای خلاقانه و تبدیل عکس‌های خام به فرمت JPG، و یک خروجی HDMI برای دیدن عکس ها در تلویزیون بصورت HD، این دوربین ‌را به دوربینی قابل ستایش برای کسانی است که می خواهند عکاسی را بصورت حرفه دنبال کنند تبدیل کرده است.

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 60D
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 60D

مزایا معایب
  1. صفحه نمایش چرخشی ( مناسب برای فیلمبرداری )
  2. لنزهای قابل استفاده زیاد
  3. عدم استفاده منظره یاب از باتری
  4. عمر باتری رضایت بخش
  5. سرعت روشن شدن بالا
  6. سرعت شاتر خوب ۱/۸۰۰۰
  1. عدم وجود لرزشگیر داخلی
  2. محدوده دینامیکی بسیار باریک
  3. عدم وجود GPS داخلی
  4. عملکرد ضعیف در حداکثر حساسیت به نور

(بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای)

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 7D

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 7D

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 7D
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 7D

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 7D – این دوربین یک دوربین نسبتا حرفه ای با سنسور CMOS با رزولوشن ۱۸ مگاپیکسلی با اندازه APS-C است. این دوربین از فیلتر Low-Pass در جلوی سنسور استفاده می کند.

پردازنده تصویر آن از نوع DIGIC4 دوگانه می باشد که سرعت بالای پردازش تصاویر را به همراه آورده است.

محدوده حساسیت نور این دوربین ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ است که قابلیت ارتقا تا ۱۲۸۰۰ را نیز دارد. در محدوده ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ تصاویر واقعا کم نویزی را به کمک پردازشگر تصویر ارائه می دهد.

در حالت عکاسی پیاپی سرعت آن تا ۸ فریم بر ثانیه می رسد که سرعت قابل قبولی است.

سیستم فوکوس خودکار آن دارای ۱۹ نقطه است که تماما از نوع Cross-Type می باشند. سیستم فوکوس AI Servo و هم چنین فوکوس دستی آن بدون توجه به موقعیت عکاسی بهبود داده شده که باعث شفافیت بیشتر در فوکوس شده است.

نمایشگر این دوربین دارای صفحه نمایش ۳ اینجی با دقت ۹۲۰۰۰۰ نقطه ای است.چشمی اپتیکال آن میدان دید ۱۰۰% را در اختیار ما می گذارد که این میدان دیدی بسیار عالی برای چشمی است.

فیلم برداری این دوربین توانایی ثبت تصاویر با کیفیت FULLHD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و در کیفیت HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

بدنه این دوربین از جنس آلیاژ منیزیم است که در برابر گرد و خاک مقاوم است و هم چنین دوام شاتر آن تا ۱۵۰۰۰۰ شات است.

دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 7D
دوربین دیجیتال کانن Canon EOS 7D

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

با استفاده ازنسخه جدید سیستم عامل ورژن ۲ ویژگی های بسیاری به این دوربین افزوده شده است. مانند گرفتن ۱۳۰ عکس JPEG و ۲۵ عکس RAW در حالت عکاسی پیاپی،قابلیت تعریف بیش ترین مقدار حساسیت نور در حالت اتوماتیک، سازگاری با دستگاه های GPS، و تنظیم دستی سطح صدا است.

مزایا معایب
  1. توانایی عکاسی در هوای بارانی
  2. سرعت عکاسی پیاپی بالا
  3. تعداد لنزهای سازکار زیاد
  4. تاخیر شاتر کم
  5. سرعت روشن شدن بالا
  6. محدوده دید ۱۰۰% منظره یاب
  7. سرعت شاتر بالا
  1. محدوده کم Dynamic Range
  2. عدم وجود لرزش گیر داخلی
  3. عملکرد ضعیف در حداکثر حساسیت به نور
  4. صفحه نمایش ثابت
  5. امکان فوکوس دستی در فیلم برداری
  6. وزن زیاد
  7. عدم وجود GPS داخلی

دوربین دیجیتال پنتاکس Pentax K-5 II

دوربین دیجیتال پنتاکس Pentax K-5 II

دوربین دیجیتال پنتاکس Pentax K-5 II
دوربین دیجیتال پنتاکس Pentax K-5 II

دوربین Pentax K-5 II در دسته دوربین های DSLR نیمه حرفه ای قرار می گیرد. این دوربین از یک سنسور ۱۶٫۳ مگاپیکسلی CMOS با اندازه APS-C و پردازشگر تصویر Prime II استفاده می کند. این دوربین از فیلتر Low-Pass در جلوی سنسور استفاده نکرده که این باعث شارپ تر شدن تصاویر شده است. این دوربین هم چنین دارای طراحی عکاس پسند با بروزرسانی هایی نسبت به مدل قبلی خود یعنی K-5 شامل صفحه نمایش جدید air-gapless و فوکوس اتوماتیک بهبود یافته است.

دوربین دیجیتال پنتاکس Pentax K-5 II
دوربین دیجیتال پنتاکس Pentax K-5 II

( بهترین دوربین های عکاسی حرفه ای )

فوکوس خودکار این دوربین دارای دارای ۱۱ نقطه است که از سیستم SAFOS X  استفاده کرده.

محدوده حساسیت نور این دوربین ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ است که قابلیت ارتقا تا ۵۱۲۰۰ را نیز دارد.

فیلم برداری این دوربین نیز توانایی ثبت تصاویر با کیفیت FullHD با سرعت ۲۵ فریم بر ثانیه را دارد.

در حالت عکاسی پیاپی این دوربین توانایی عکاسی با سرعت ۷ فریم بر ثانیه را دارد.

بدنه این دوربین از نوع فلز ضدزنگ و سبک از نوع آلیاژ منیزیوم است.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این دوربین دارد و باعث محبوبیت بالای آن شده لرزش گیر مکانیکی است که در بدنه دارد و آن را از لنزهای با لرزش گیر تصویر بی نیاز کرده و با تمام لنزهای آن سازگاری کامل دارد.

  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰
«خبرنگار»، فقط یک واژه نیست بلکه یک راه است و شخصیت واقعی او حقوقی است نه حقیقی و «خبرنگاری»، تنها یک شغل شریف و یا سخیف نیست، بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که دارای قدمتی به بلندی عمر آدمی و خاصیتی به بلندای اعلی‌علیین و یا به پستی اسفل سافلین می‌باشد که دوران‌های متمادی تلخ و شیرین و زشت و زیبای زندگانی نوع بشر را نگارش کرده و به ودیعه گذاشته است.

بسیج رسانه، کلمه‌ای است مرکب که مرکب تندرو و قاره‌پیمای تاریخ بشر بوده و هست. از آن هنگامه‌ای که «ابوالبشر» را بر ممنوعیت از خوردن «درخت ممنوعه» خبر داد و نمرودیان را نیز از در هم نوردیده ‌شدن بت‌هایشان توسط «ابراهیم» خلیل‌الرحمن آگه ساخت، بر تارک گیتی درخشش داشته و دارد. اسم مبارکش را منظور نیست، بل رسم مقدسش را که آگاهی بخشیدن است مقصود همی باشد و عنوان پر خیر و برکتش هم همان کلمه‌ی مرکبی است که عبارت است از «خبر» و «نگار».

 آری، هفدهم مردادماه هر سال روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه است که خبرسازان را شاهد بود و هست و نگارش اخبارشان را مأمور بود و نیست، این روز مهم، مبارک و تاریخی، بهانه‌ای را برای این قلم به وجود آورد تا نکاتی چند را تقدیم بدارد:

 

الف، خبرنگار، یعنی همان عزیزی که در طول هزاره‌ها چندگانه‌ی حیات نوع بشر، نقشی کلیدی آفریده و رسالتی تاریخی را عهده‌دار بوده است.

 

ب، از «اولین سفیران جهان هستی» که امنای وحی هستند و از لاهوت آمدند تا پیامبران اولوالعزم حضرت حق جلت‌عظمته که از ناسوت مأمور شدند جملگی به نوعی خبرنگار بوده‌اند، و پیش از آنان خداوند «لم‌یلد و لم‌یولد» خبرنگاری است که خود خالق خبر است و اعزام‌کننده‌ی خبرنگاران بی‌شماری می‌باشد که مستندترین دفتر یادداشت خبریش قرآن کریم است و مطمئن‌ترین خبرنگار اعزامیش حضرت محمد‌بن‌عبدا... صلی‌ا...علیه‌وآله‌وسلم است.

 

ج، بنابراین، آنان که خبرنگار را با چشم ربانی به تماشا می‌نشینند، «عبدالله» را زائر می‌شوند که فرموده است، «واشهد ان محمدا عبده و رسوله»، که پیامبر خاتم صلی‌الله علیه و آله و سلم اول بنده‌ی اوست و آنگاه فرستاده و یا خبرنگار حضرتش می‌باشد، و اگر با عینک شیطانی بدو زل بزنند او را «ابلیسی» می‌بینند که با توجه به استعداد منفی و فوق‌العاده‌اش یکی از بزرگترین فتنه‌انگیزان تاریخ نوع بشر است که تفنگش قلم و فشنگش وسوسه است و تیراندازانش از جن و انس هستند که زبده‌ترینشان را خناسان افسونگر دل‌های مردمان نام نهاده‌اند که هر قلمی از فهرست کردن جنایت‌های بی‌شمارش ناتوان و هر کاغذ از محاسبه‌ی خیانت‌های بی حسابش عاجز و شرمنده است.

 

د، ذکر مختصر آنچه که مورد توجه قرار گرفت، در این مقال نشاید و ارائه‌ی مصادیق مستند تاریخی آن‌ها نیز در این مجال ناید. آن به که به وصف حال پرداخته شود و با بضاعتی مزجات، سخنی را در باب خبرنگار و رسالت او در این الفاظ گنجانده شود که طریق صواب این است ولی مشروط به آن که با نیت ثواب انجام پذیرد. با عنایت به ضیق وقت و سرعت زمان، بهتر آن است که حوصله‌ی خوانندگان را به سر نیاورد و حلاوت نثری سلیس و فشرده را با نوشتاری غامض و دراز تلخ‌ نکرد که به بصیرت نزدیک‌تر است و به عقل نیز.

 

ه، «خبرنگار»، فقط یک واژه نیست بلکه یک راه است و شخصیت واقعی او حقوقی است نه حقیقی و «خبرنگاری»، تنها یک شغل شریف و یا سخیف نیست، بلکه شخصیتی است جریان‌ساز که دارای قدمتی به بلندی عمر آدمی و خاصیتی به بلندای اعلی‌علیین و یا به پستی اسفل سافلین می‌باشد که دوران‌های متمادی تلخ و شیرین و زشت و زیبای زندگانی نوع بشر را نگارش کرده و به ودیعه گذاشته است.

 

و، «خبرنگار»، به معنی درست کلمه، عنصری است که زبانش می‌تواند شمشیری باشد که قداره‌بندان روزگاران و قدرتمندان دوران‌ها را عاصی بگرداند و کجی‌ها و کاستی‌هایشان را بر ملا سازد و ای بسا که بسیاری از آنان را به صراط مستقیم  هم رهنمون باشد و بالعکس و ایضاً قلمش می‌شود که تبری ستبر و قدر باشد که ناپاکی‌های گذشته‌ی ساکنین زمین را از حال و هوا، قول و فعل و گفتار و کردار آدم‌های حال و آینده، قطع کند و کجی‌ها و کاستی‌های هر عصر و هر نسلی را بعد از خودش، به راستی و صافی مبدل کرده و صیقلی نماید.

 

ز، «مرّکب» سبز و سیاه و آبی مرکبی که بر سه انگشت هر یک از دستان «خبرنگاران» سوار بوده و هست، آنچنان مهم، سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار بوده است که تاریخ را داستان‌گونه پرداخته و وقایع آن را به ما و آیندگان منعکس کرده و مورد عنایت خاص صاحب قلم است که خداوند سبحان به آن سوگند یاد کرده و یکی از یکصدوچهارده سوره‌ی قرآن مجیدش را به آن اختصاص داده است.

 

ح، «خبرنگار»، همو است که تاریخ را به رشته‌ی تحریر درآورده و به اوراق سپرده است و همو است که انواع قصه‌های قبلی‌ها را به ودیعه‌ی کتابخانه‌ها نهاده‌اند و تشنگان سرگذشت پیشینیان را سیراب گردانیده است.

 

ط، در یک کلمه «خبرنگار» نبض طپنده‌ی تاریخ و روح پرسشگر جوامع بشری بوده و هست، و بشریت فعلی به هر چیز و هر کس که در حال و گذشته که استناد کند، مطمئناً اثاری است که توسط یک خبرنگار، روزنامه‌نگار، گزارشگر، مستندساز، عکاس، فیلم‌بردار، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، مصاحبه‌گر و . و . . .، به یادگار گذاشته شده است و در طول تاریخ کسی را پیدا نخواهید کرد که بتواند چنین حقیقت آشکاری را پنهان کند که نشاید.

 

ی، جمله‌ی انبیاء صلوات‌الله علیهم اجمعین که نوع بشر مرهون آنان است، در واقع پیامبران و خبرنگاران الهی هم بوده‌اند. تمام مصلحان جهان که بشریت در طول تاریخ مدیون آنان بوده و هست، خبرنگارانند، و همچنین هستند سلاطین ستمکار و طواغیت جنایتکار. بلی، شیرین‌ترین تاریخ‌ساز مکتب ما «حسین(ع)» است و بهترین خبرنگار دین ما «زینب(س)» است و مستندترین دفتر مکتوب اسلام ما «عاشورا» است.

 

ای کاش فرصت می‌بود که در مناقب خبرنگار و خصال خبرنگاری بیش از این می‌نگاشت، دریغا که فرصت اندک است و مطلب مستند در این مسیر بسیار، لاجرم باید بگذاشت و بگذشت.

 

در روزگار ما که هر ثانیه‌ای یک «خبرنگار» در فضای مجازی سایبر قد علم می‌کند و عزم را جزم می‌سازد که خود را در جرگه‌ی پرافتخار خیل عظیم و غیرقابل شمارش «خبرنگاران» قرار بدهد، مواردی ضروری را قابل یادآوری می‌داند که عبارتند از:

 

1- «خبرنگار» تیغی دو لب است که می‌تواند جوامع بشری را به صلاح و سداد برساند و یا خدای ناکرده همنوعان خویش را به تباهی بکشاند و به روز سیاه بنشاند، زیرا پیامبران، اولیاء، صالحان، عارفان، حکیمان، شهیدان، فرماندهان، پادشاهان و همه‌ی فرهیختگان و خواص جهان هستی علاوه بر تخصص اصلی و اولیشان بطور عام «خبرسازان» و «خبرنگاران» نیز بوده‌اند و در حقیقت هر صلاح و فسادی در گذشته، حال و آینده به اینان مربوط بوده، هست و خواهد بود.

 

2- «خبرنگار»، به صورت خاص که مطمح نظر این سطور است، در شرایط فعلی جهان هستی که به «دهکده‌ی جهانی» و «انفجار اطلاعات» نام گرفته است و اطلاع‌رسانی ثانیه‌ای و بلکه کمتر از لحظه، انجام می‌گیرد و مسابقه‌ای بس نفس‌گیر و بی‌وقفه میان خداجویان شرق و غرب و شیطان‌صفتان اقطار عالم برگزار است، نقشش بسی کلیدی‌تر و قلمش بسیار سرنوشت‌سازتر و زبانش جداً تأثیرگذارتر شده است.

 

3- با توجه به نقش بسیار مهم و اساسی «خبرنگار» که بعضاً مسیر تاریخ را دگرگون ساخته است و احتمالاً که بعد از این نیز چنین کند، متأسفانه و با تأثر باید گفت که عده‌ای از حکام و سیاستمداران و تصمیم‌سازان جمهوی اسلامی ایران بزرگ، تاریخی و متمدن که بعضاً آهسته، آهسته از «سایت‌بازان»‌ هم می‌شوند، عنایت لازم را به «خبرنگاران» نکرده‌اند. آیا سزاوار است که عناصری چنین مؤثر و شغلی چنان خطیر و موقعیتی بدین رفعت، مورد غفلت قرار بگیرد!؟. خوب است که دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در گذشته و حال نگاهی اجمالی به این قشر عظیم بیفکنند تا بدانند که کسانی که تا بدینسان مهم و اساسی هستند، چگونه با انواع مشکلات مادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و گریبان آنان در دست چه گروه‌هایی است و چگونه چاک می‌گردد!؟.

 

4- امروزه عده‌ای از «خبرنگاران»، ابزار دست‌ برخی از فرصت‌طلبان موقعیت‌های اجتماعی واقع شده‌اند که مترصد سوار شدن بر قاطر چموش قدرت نشسته‌اند. مع‌الاسف و با عرض معذرت باید گفت و نوشت که تعدادی از خبرنگاران که امیدواریم زیادنباشند، می‌بایست سوژه‌هایی را پردازش کنند که سردبیران امر می‌کنند، جریان‌هایی را تطهیر نمایند که مدیران مسؤول می‌پسندند، سطوری را به اوراق بسپارند که قدرتمندان فرمان می‌دهند، اخباری را منتشر کنند که وزیران و وکیلان و از این قبیل، خوششان می‌آید، کسانی را تخریب و یا تضعبف کنند که ممکن است روزی و یا روزگاری رقیب باشند و یا حریف بشوند و از این گونه . . .، چرا؟، چونکه دخلشان نوزده است و خرجشان بیست.

 

در حالی که همگان می‌دانند که خبرنگاران را می‌بایست آنچنان تأمین کرد و آسوده خاطر گذاشت تا با اعصابی آرام،  و مطایق «ن والقلم و ما یسطرون» آن بنویسند که خود می‌بینند و تصویری را ترسیم کنند که با چشمان خود به تماشا نشسته‌اند.

 

 پر واضح است که بسیاری از آنان به رغم میل باطنی خود، برابر «ن والقلم و ما یسطرون» نمی‌توانند بنویسند و بنگارند، زیرا که حداقل نیازهای معیشتی «خبرنگاران» را تأمین نکرده و حتی بعضاً ابزار کارشان را نیز، (از قبیل : ضبط‌صوت، دوربین، لپ‌تاپ و تلفن‌همراه) تهیه نکرده‌ایم و عجیب این است که از آنان انتظار داریم که انواع توطئه‌های مکتوب، مصور و صوتی و مونتاژ خبرنگاران تایم لندن، لیبراسیون پاریس، یو.اس.تودی واشنگتن، رویترز اینتلیجنت، آسوشیوتدپرس امریکا، فاکس‌نیوز پنتاگون، هاارتص موساد و سی.ان.ان و بی.بی.سی صهیونیزم بین‌الملل را خنثی کنند که البته تا حدی چنین می‌کنند.

 

شغل خبرنگاری:

اولاً، سخت است و زیا‌ن‌آور.

 

ثانیاً، صاحبش را به انواع امراض روحی و جسمی مبتلا می‌سازد.

 

ثالثاً، جزو ده (10) شغل پرخطر جهان است.

 

رابعاً، میانگین عمر آنان 15 سال کمتر از بقیه‌ی مردم است.

 

خامساً، اکثر قریب به اتفاقشان گرفتار گردن‌درد، دست‌درد، گزگز انگشتان، فراموشی و کم‌بینایی شده و می‌شوند.

 

سادساً، بسیاری از آنان تحت فشارهای روانی قرار دارند.

 

سابعاً، جمع کثیری از این قشر مهم، گرفتار مشکلات و اختلافات خانوادگی می‌شوند.

ثامناً، تقریباً همه‌ی آنان به زخم‌معده، مشکلات دیگر گوارشی، ناراحتی‌های عصبی و خستگی‌های مفرط مبتلا می‌گردند.

 

تاسعاً، 92% از خبرنگاران از کمبود درآمد ماهیانه رنج می‌برند و شرمنده اهل و عیال خویشند.

 

عاشراً، به اعتقاد این قلم شخصیت خبرنگاری در جامعه‌ی ما ناشناخته و شخص خبرنگار مورد بی‌مهری هستند و حق و حقوق مادی و معنوی آنان ادا نشده است کما اینکه خلبانان کشور نیز....

 

سرانجام، آیا سزاوار است که فقط به روز 17 مرداد هر سال که به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفته است، بسنده کنیم؟. و در صدد رفع انواع مشکلات خبرنگاران که پاره‌ای از آن‌ها را برشمردیم، نباشیم.

 

خدای رحمت کند شهید بزرگوار محمود صارمی عزیز و عظیم‌القدر را که خبرنگار مستقر ایرنا در مزار شریف افغانستان بود {و روز 17 مرداد 1377، به همراه 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در مزار شریف توسط عوامل گروه امریکایی طالبان به شهادت رسیدند.

 

این شهیدان عبارت بودند از: 1ـ ناصر ریگی سرپرست 2ـ مجید نوری تبارکی مسئول امور مالی 3ـ محمدناصر ناصری کارشناس امور فرهنگی 4ـ کریم حیدریان کارشناس امور کنسولی‌ 5ـ محمدعلی قیاسی کارشناس امور کنسولی 6ـ رشید پاریا و فلاح کارشناس امور کنسولی 7ـ نورالله نوروزی کارشناس امور کنسولی  8ـ حیدرعلی باقری کارمند فنی 9ـ محمودصارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی،} که باعث و بانی این خیر بزرگ شد و او را به همراه همراهان به شرف شهادت نائل آمده‌اش و ده‌ها همکار خبرنگار دیگر شهیدش که با پرواز C-130 به آسمان‌ها پرواز کردند غریق غفران بی‌کران خویش بگرداند.

 

آری، خبرنگاران شهید و جلیل‌القدر و والامقامی چون : شهید آوینی، شهید صارمی، شهید عمرانی، شهید نیلی، شهید قریب و شهید ... که «رضوان‌ من‌الله‌ اکبر» روزیشان و «ادخلوها بسلام آمنین» منزلشان باد، حق و حقوق مادی و معنوی خود را از دلبر شیدا و دلربای هستی دریافت کردند و اینک در جوار رحمت حق آرمیده‌اند و اعمال و گفتار ما را با دقت تمام زیر نظر دارند که دعا می‌کنیم شرمنده‌ی آنان نشویم و موجبات رضایت خاطرشان را رقم بزنیم ان‌شاءالله.

  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، تلگرام در ایران برای مدتی موقتا فیلتر شد و بعد از گذشت چندماه تصمیم گرفته شد که این پیام‌رسان کلا فیلتر شود. تلگرام به‌تازگی طرح پول اینترنتی با نام گرام (GRAM) را ارائه کرده است. این واحد پولی تاکنون حدود 1٫7 میلیارد دلار جذب سرمایه کرده که 850 میلیون دلار از این مبلغ از 81 سرمایه‌گذار خارجی جذب شده است. در‌صورتی که این پول اینترنتی در ایران مورد استفاده قرار گیرد، احتمال می‌رود که فضای کسب‌وکار با استفاده از پول مجازی تلگرام صورت گیرد که تهدیدات اقتصادی برای ایران به‌دنبال خواهد داشت.

عده‌ای دلیل فیلترشدن تلگرام را ورود این کلیدواژه (GRAM) و عده‌ای دیگر مسائل امنیتی و جلوگیری از شایعه‌پراکنی در فضای مجازی از سوی برخی افراد را دلیل بر این تصمیم دولت و شورای عالی فضای مجازی دانستند. در حالی که دوروف ادعا می‌کند با قابلیت‌هایی مانند «بلاک چین» می‌تواند فیلتر کاربران را دور بزند، عده‌ای از کارشناسان این ادعا را به‌دلیل جلوگیری از ریزش کاربران تلگرام و فشار به سیستم ایران قلمداد می‌کنند و می‌گویند این ادعا یک ادعای واهی است و اگر بر فرض محال بخواهد اجرایی شود تا سال‌ها طول می‌کشد که دوروف بتواند به این قابلیت دسترسی پیدا کند.

حسین نوری‌خواه، کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند می‌توان با قابلیتی به اسم «بلاک چین» جلوی فیلتر شدن تلگرام را گرفت، اظهار کرد: «معنی بلاک چین که در توییت پاول دوروف عنوان شده بود این نیست که تلگرام قابل فیلتر شدن نیست؛ این موارد شایعاتی بود که برخی سایت‌های ایرانی به‌منظور حفظ منافع خود عنوان کردند، در دنیای اینترنت نمی‌توان ادعا کرد که ما اپلیکیشنی داریم که می‌تواند تمام فیلترها را دور زند، یک کشور می‌تواند راه‌های ورود آن اپلیکیشن را به داخلش و حتی بعضا فیلترشکن‌ها را هم محدود کند، پس این ادعا یک ادعای واهی است و منظور مدیر تلگرام دور زدن فیلترینگ از راه‌های دیگر مانند اضافه کردن فیلترشکن به تلگرام است نه اینکه تلگرام را به اپلیکیشنی غیرقابل‌فیلتر شدن تبدیل کند.»حالا همه به‌دنبال جایگزین تلگرام هستند؛ جایگزینی که محیط کاربری آسان و خدماتی حداقل در حد تلگرام را به آنها به‌صورت رایگان ارائه دهد. انتظار می‌رود بعد از اینکه تلگرام در ایران از دسترس خارج شود، مردم به دنبال یکی از پیام‌رسان‌هایی مانند سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ، بله، سلام، بیسفون، واتس‌آپ و ویس‌پی بروند. اما باید دانست که هرکدام از این اپلیکیشن‌ها چه امکاناتی دارند و آیا می‌توانند با تلگرام رقابت کنند؟

بله

شروع فعالیت: 95
هم‌بنیان‌گذار: کاظم کیال، حسین انصاری و مصطفی رادمرد
نسخه دسکتاپ: در دست طراحی
قابلیت‌‌ها: انتقال پول، درخواست پول، مانده کارت، خرید شارژ، پرداخت قبض،
پرداخت عوارض خروج از کشور، امکانات پیام‌رسانی مانند ساخت گروه و کانال
ارسال فایل و استیکر
محل عرضه: اندروید، آی‌او‌اس و وب
تعداد کاربران: بیش از یک میلیون نفر
محیط گرافیکی: منحصربه‌فرد و دارای تب پرداخت‌های مالی
پشتیبانی: شرکت سداد
معایب: عدم پخش واضح گیف‌ها

سروش

شروع فعالیت: 1394
مدیران: محمدرضا علی‌عسگری (مدیرعامل) و سیدمیثم صالحی (مدیریت پیام‌رسان)
نسخه دسکتاپ: دارد
قابلیت‌‌ها: ساخت کانال، حذف و ویرایش پیام‌ها در کانال‌ها، حذف مخاطبان، حذف پیام‌های افراد دیگر برای خود، ارسال بازخورد به مدیر کانال‌های عمومی، ثبت نظر و لایک به محتوای منتشر شده، شرکت در مسابقات و نظرسنجی‌ها، گفت‌وگوی دو نفره و گروهی، جابه‌جایی سریع پیام‌ها، تماس صوتی رایگان، استفاده از اینترنت رایگان و بهبود نقایص کدنویسی
محل عرضه: پلت‌فرم‌های اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز، لینوکس و مک
تعداد کاربران: تا 24 فروردین بیش از 5 میلیون نفر
محیط گرافیکی: ساده (پنل کانال‌ها از پنل چت‌ها جدا شده‌اند)
پشتیبانی: شرکت توسعه فناوری رسانه سروش
معایب: سرعت‌کم، رابط کاربری ضعیف، عدم مخفی نگه داشتن وضعیت آنلاین

بیسفون

شروع فعالیت: 1393
مدیران: مهدی داوری
نسخه دسکتاپ: در حال آماده سازی
قابلیت‌‌ها: گفت‌وگوی دو طرفه و گروهی، برقراری ارتباط از طریق کانال‌های محتوا محور، تماس تلفنی، امکان ارسال هر‌گونه فایل و محتوا و امکاناتی از این دست
محل عرضه: اندروید و‌ آی‌او‌اس
تعداد کاربران: نامعلوم
محیط گرافیکی: منحصربه‌فرد
پشتیبانی: شرکت فناوری‌های بیسفون (خدمات ارتباط بیس فن)
معایب: نداشتن نسخه به‌جز برای گوشی در حال حاضر

آی‌گپ

شروع فعالیت: 94
مدیران: محمد‌رسول کاظمی
نسخه دسکتاپ: دارد
قابلیت‌‌ها: چت، گروه و کانال، تبدیل چت خصوصی به گروه، ارسال فایل با هر فرمت یا حجم + نقاشی، لایک و دیسلایک در کانال، ویرایش، پاسخ و فوروارد پیام
محل عرضه: پلت‌فرم‌های اندروید، آی‌او‌اس، ویندوز و لینوکس
تعداد کاربران: بیش از 200 هزار نفر
محیط گرافیکی: بسیار شبیه به تلگرام تا جایی که کاربران فکر می‌کردند یکی از نسخه‌های غیر‌رسمی تلگرام است
پشتیبانی: نامعلوم
معایب: جای خالی استیکرها، تصاویر زمینه‌ بسیار ضعیف، انیمیشن‌های غیرضروری و کند

واتس‌آپ

شروع فعالیت: 2015
مدیران: یان کوم
نسخه دسکتاپ: دارد
قابلیت‌‌ها: رمز‌نگاری، رایگان و بک‌آپ‌گیری از اطلاعات
محل عرضه: اندروید، آی‌او‌اس، نوکیا، بلک‌بری و سیمبیان
تعداد کاربران: تا تاریخ یک بهمن سال 1392 تعداد430 میلیون کاربر
محیط گرافیکی: منحصربه‌فرد
پشتیبانی: توسط شرکت سهامی واتس‌آپ
معایب: نداشتن کانال، باقی‌ماندن پیام حذف شده (البته به‌صورت پیام خالی)، محدود بودن تعداد اعضای گروه‌ها

ایتا

شروع فعالیت: 96
مدیران: محسن غفاری
نسخه دسکتاپ: در دست طراحی
قابلیت‌‌ها: رابط کاربری آشنا، کاهش هزینه اینترنت، خدمات ویژه به سازما‌ن‌ها و کسب‌‌وکارها، قابلیت‌‌های شگفت‌انگیز ربات‌های هوشمند، گروه‌‌های کاربری و کانال‌های اجتماعی، ساخت کانال‌های درختی، فضای ابری نامحدود و همیشگی
محل عرضه: پلت‌فرم‌های اندروید
تعداد کاربران: نامعلوم
محیط گرافیکی: به گفته کاربران کپی شده از تلگرام
پشتیبانی: شرکت طوبی و هاتف
معایب: کم بودن ظرفیت سرورها، پشتیبانی ضعیف

ویسپی

شروع فعالیت: 2015
مدیران: نامعلوم
نسخه دسکتاپ: نامعلوم
قابلیت‌‌ها: قابلیت‌های تلگرام را دارد به علاوه اینکه تماس صوتی رایگان و فعالی دارد
محل عرضه: اندروید و آی‌او‌اس
تعداد کاربران: نامعلوم
محیط گرافیکی: شبیه تلگرام
پشتیبانی: توسعه‌دهنده شرکتی است به نام «SG Atlantic Limited» که مستقر در هنگ‌کنگ است
معایب: عدم مخفی کردن آنلاین بودن

گپ

شروع فعالیت: 96
مدیران: مهدی انجیدنی
نسخه دسکتاپ: در دست طراحی
قابلیت‌‌ها: اطلاعات، خدمات، بازی و سرگرمی، چت دو نفره و ایجاد گروه، ارسال عکس و ویدئو، کسب درآمد، کیف پول همراه و ارسال و درخواست وجه، قابلیت وجود چت هزار نفره، منوی کناری و رابط کاربری آسان
محل عرضه: پلت‌فرم‌های اندروید و آی‌او‌اس
تعداد کاربران: بیش از یک میلیون نفر کاربر فعال
محیط گرافیکی: نوآوری و متمایز از سایر پیام‌رسان‌ها
پشتیبانی: شرکت توسعه سامان
معایب: عدم مخفی کردن آنلاین بودن

تلگرام چه معایبی دارد؟

سوالاتی از نحوه درآمدزایی تلگرام وجود دارد که تاکنون بدون پاسخ مانده است، مانند:

1 براساس اطلاعات، سرمایه پاول دوروف، موسس تلگرام 1٫7 میلیارد دلار است، چگونه فردی بدون هیچ درآمدی و تنها با پول‌های حاصل از کمک‌های مردمی این مقدار پول به‌دست آورده است؟

2 هیچ منبع رسمی در مورد درآمد رسمی تلگرام توضیح نداده است، این پیام‌رسان در مارس سال 2018 بیش از 200 میلیون کاربر فعال داشته که ایجاد چنین فضایی برای پشتیبانی و توسعه نرم‌افزار هزینه زیادی در پی دارد. این هزینه‌ها چگونه تامین می‌شود؟ هزینه‌هایی مانند سرورها، مدیران سرور، توسعه‌دهندگان برنامه، کارشناسان برنامه و... از کجا به‌دست می‌آید؟

3 برنامه‌های رایگان که از طریق کمک‌های مردمی کسب درآمد می‌کنند، همواره تبلیغاتی برای جذب کمک مردمی دارند، اما تلگرام حتی برای کمک مردمی هم تبلیغ نمی‌کند. مثلا مردم نمی‌دانند چگونه به تلگرام کمک مالی کنند! چطور بدون تبلیغ برای کمک مردمی چنین درآمدی کسب شده است؟

4 تلگرام ادعا داشته هیچ‌گونه داده‌ای را به افراد بیگانه نداده، اگر این درست است چرا گزارش شفاف‌سازی چاپ نمی‌کند. برای مثال گزارشی حاوی اطلاعاتی مانند چگونه سرورها حفاظت می‌شوند یا افرادی که در مرکز داده‌ها کار می‌کنند چگونه صحت‌سنجی می‌شوند؟

5  تلگرام ادعای حفظ حریم شخصی را دارد اما هیچ نهاد حاکمیتی تلگرام را از جهت حفظ حریم شخصی تایید نکرده است. چگونه می‌توان به ادعای حفظ حریم شخصی شرکتی که هیچ مدرک رسمی جز اقرار خود ندارد اعتماد کرد؟ برای مثال اکثر پیام‌رسان‌ها مانند، Skype، WhatsApp و... مجوز privacyShield اتحادیه اروپا که مربوط به حریم شخصی است را دارند. چرا تلگرام چنین مجوزی ندارد؟

همچنین مدیر تلگرام ادعا کرده است می‌تواند با قابلیت‌هایی مانند «بلاک چین» فیلترینگ را دور زند و از همین جهت به کاربران خود امنیت خاطر می‌دهد که نگران فیلترینگ نباشید، اما سوال اصلی اینجاست که آیا کشوری که بتواند یک اپلیکیشن را فیلتر کند، نمی‌تواند فیلترشکن‌ها را فیلتر کند؟ نگاهی به داده‌های تلگرام در سایت آلکسا نشان می‌دهد که ایرانی‌ها 70 درصد از کل زمان تلگرام را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از کشور ایران، آمریکایی‌ها با 4 درصد در رتبه دوم قرار دارند. روسیه، ایتالیا و آلمان سه کشوری هستند که بیشترین کاربران بعدی تلگرام را به خود اختصاص داده‌اند.

روسیه از تلگرام خواسته بود تا کلید‌های رمزنگاری مورد استفاده در این پیام‌رسان را در اختیار این کشور قرار دهد ولی تلگرام با چنین درخواستی موافقت نکرد. درنهایت تلگرام از سوی دولت روسیه ضرب‌الاجلی چند روزه دریافت کرده که 4 آوریل این مهلت به پایان رسید و اکنون دستور فیلترینگ تلگرام در روسیه صادر شده است.

زمانی‌که «وی‌چت» و «وایبر» هم در ایران فیلتر شدند، در ابتدا کاربران‌ سعی داشتند با استفاده از فیلترشکن‌ها در محیط آن نرم‌افزارها بماند و به اپلیکیشن دیگری کوچ نکنند اما درنهایت کند بودن سرعت، آنلاین نبودن همزمان دو طرف، کم شدن بیش از حد حجم اینترنت به سبب استفاده از فیلترشکن و... سبب شد تا مردم به پیام‌رسان جدیدی (تلگرام) کوچ کنند. اکنون که بحث فیلتر تلگرام در ایران نسبت به سایر زمان‌ها شدت یافته است و با نگاهی به سابقه فعالیت اپلیکیشن‌هایی که در ایران فیلتر شده‌اند می‌توان حدس زد که بعد از مدتی مردم از استفاده مداوم فیلترشکن روی گوشی تلفن همراه خود خسته شده و به‌سوی پیام‌رسان دیگری کوچ می‌کنند.

منبع:فرهیختگان

انتهای پیام/

  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

تلگرام X چیست؟

تلگرام پروژه جدیدی را به اسم تلگرام X معرفی کرد. این نسخه در حال حاضر برای اندروید و iOS عرضه شده است. البته روز گذشته تلگرام و تلگرام ایکس از روی فروشگاه اپ استور شرکت اپل حذف شده بودند.  تلگرام ایکس یک اپلیکیشن کاملا جدید به حساب می‌آید که از ابتدا طراحی شده  و هدف آن این است که کیفیت بالاتری نسبت به تلگرام داشته باشد و سرعت بیشتری هم پیش روی کاربران قرار دهد. تلگرام ایکس رسما در وبلاگ تلگرام معرفی شده و درباره آن گفته شده که:« هدف ما این است که تلگرام را سریع‌تر، روان‌تر  و راحت‌تر کنیم. رقابت روح این پیام‌رسان جدید را تشکیل داده و ما تصمیم گرفتیم که از همه پیام‌رسان‌ها الگو برداری کنیم؛ اما در طول چند سال گذشته رقابت کم و نوآوری کمتر شد.  به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در تلگرام ایکس چیزهای بسیار جدیدی قرار دهیم. ما رقابت را با خودمان شروع کردیم و سعی کردیم که تلگرام X بسیار سریع‌تر و بهتر از تلگرام باشد. ما در دو سال گذشته سخت در حال ساخت این نسخه بودیم تا بتوانیم نسل جدیدی از پیام‌رسان‌ها را معرفی کنیم. تلگرام ایکس پروژه‌ای است که از ابتدا طراحی شده و با کد‌های جدیدی توسعه پیدا کرده است. این برنامه هیچ چیزی از نسخه قدیمی‌تر تلگرام ندارد.»

تلگرام ایکس با یکسری ویژگی جدید معرفی شده که برخی از آن‌ها بهتر شده بعضی از ویژگی‌های تلگرام هستند. به طور مثال با اجرای فرمان‌های سوایپ مختلف می‌توانید کارهای متفاوتی انجام دهید. می‌توانید بین چت‌های مختلف حرکت کنید و حتی می‌توانید به پیام‌ها پاسخ دهید. در تلگرام X با پخش‌کننده موسیقی جدیدی مواجه می‌شوید و همچنین صفحه پروفایل جدیدی را هم مشاهده می‌کنید. در این اپلیکیشن دیگر حباب دور پیام‌ها را مشاهده نمی‌کنید و همه چیز خیلی ساده و آزاد به نظر می‌رسد.

تلگرام X

در تلگرام ایکس می‌توانید با نگه داشتن انگشت‌تان روی پیام‌های دریافتی، پیش نمایش آن‌ها را بدون اینکه پیام‌ را باز کنید، ببینید. همچنین قسمت Shared Media هم تغییر کرده با ظاهر و امکانات جدید پیش روی کاربران قرار گرفته است. در این قسمت می‌توانید فایل‌ها را دسته بندی کنید و به راحتی یک فایل را نسبت به فرمتی که دارد پیدا کنید.

نسخه فعلی تلگرام به ویژگی از بین بردن پیام‌ها مجهز شده و حتی کاربران پس از ارسال پیام هم می‌توانند آن را ویرایش کنند. حتی امکان رمز گذاشتن روی چت‌ها هم در اختیار کاربران قرار گرفته است. پیام‌رسان تلگرام در حال حاضر ۱۸۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد و یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های بازار به حساب می‌آید.


  • حمید آزاد
  • ۰
  • ۰

خانه، ارزشمندترین دارایی ایرانی‌ها

۷۵ درصد از افرادی که خانه خریده‌اند می‌گویند؛ خانه ارزشمندترین دارایی آنهاست. ملک یک کالای سرمایه‌ای است و بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا به هر قیمتی شده صاحب خانه شوند. طبق آمار بانک مرکزی ایران در سال ۱۳۹۲ حدود ۶۴ درصد از خانوارها در مسکن شخصی و ۲۵.۸ درصد در مسکن استیجاری زندگی می‌کنند. مابقی نیز در مسکن درحال خدمت یا رایگان ساکن هستند. این آمار نشان می‌دهد خرید خانه و داشتن ملک برای ایرانیان بسیار مهم است. در ادامه به معرفی مختصری از مناطق تهران می‌پردازیم.

راهنمای خرید خانه در تهران

برای خرید خانه به‌ویژه در شهرگرانی چون تهران چطور باید محله مناسب را انتخاب کرد؟ طبق یک تحقیق دانشگاهی، مناطق سه، شش، یک، دو و پنج توسعه‌یافته‌ترین مناطق تهران برای سکونت هستند. در این تحقیق شاخص‌های توسعه یافتگی شامل سن و نوع بنا، درصد باسوادی جمعیت ساکن و افراد دارای تحصیلات عالی، سرانه کاربری در بخش آموزش، تراکم پایین جمعیت، کم بودن بیکاری، میزان استفاده از رایانه و اینترنت، عوامل زیست محیطی و دسترسی به زیرساخت‌های شهری در نظر گرفته شده است.

این پنج منطقه جزو گران‌ترین مناطق تهران نیز هستند. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که مایل هستید خانه‌‌ای گران‌تر اما با دردسر کمتر داشته باشید. محله‌هایی چون دروس، قلهک، دولت، ونک، سیدخندان و میرداماد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محله‌ها علاوه بر اینکه زنده و شلوغ هستند دارای دسترسی آسان به همه امکانات شهری‌اند.

محله‌هایی چون پارک لاله، ایرانشهر، دانشگاه تهران، بهجت‌آباد، فاطمی، میدان‌جهاد، گاندی، شیراز، قزل قلعه در منطقه شش تهران قرار دارد. این محلات نیز از نظر توسعه‌یافتگی در رتبه خوبی در این پژوهش دارد. معمولا دانشگاهیان و افراد تحصیل‌کرده در این مناطق زندگی می‌کنند و امکانات شهری مناسبی در این مناطق وجود دارد.

منطقه‌هایی چون نیاوران، فرمانیه، زعفرانیه، فرشته، امانیه، محمودیه نیز از مناطق رشد یافته‌ تهران هستند که دارای امکانات خوب شهری مثل بیمارستان، مدارس، آموزشگاه‌های مختلف، فروشگاه‌های متعدد، رستوران‌های با کیفیت و … هستند. البته این مناطق به واسطه تراکم زیاد جمعیت، اتومبیل و خیابان‌های باریک و قدیمی بسیار شلوغ هستند و آب و هوای چندان مطلوبی هم ندارند اما باز هم برای زندگی دارای مطلوبیت هستند.

شهرک غرب ، سعادت آباد و بخشی از پونک به عنوان مناطق رشد یافته غرب تهران، نیز  تاحدی دارای شاخص‌های توسعه‌یافتگی است. دسترسی خوب به بزرگراه‌ها، خیابان‌های عریض و ترافیک روان‌ و امکانات شهری مناسب از جمله ویژگی‎‌های این منطقه است.

پونک، جنت آباد، سازمان برنامه، شهران و بخشی از کن جزو منطقه پنج محسوب می‌شود. این منطقه نیز به واسطه نوساز بودن در بسیاری از شاخص‌های شهری توسعه یافته است و بسیاری از خانواده‌های جوان در این منطقه زندگی می‎‌کنند.

سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این مناطق رشدیافته، برای بسیاری از خانواده‌ها انتخاب مطمئنی است و سرمایه‌گذاری در این مناطق معمولا با سود فراوان و ریسک پایین همراه است.

جدول مناطق تهران بر اساس توسعه‌یافتگی

نام مناطق شهر تهران رتبه کلی آنها براساس توسعه یافتگی
۱منطقه ۳رتبه
۲منطقه  ۴رتبه
۳منطقه ۱رتبه
۴منطقه ۱۱رتبه
۵منطقه ۵رتبه
۶منطقه ۲رتبه
۷منطقه ۶رتبه
۸منطقه ۸رتبه
۹منطقه ۱۸رتبه
۱۰منطقه ۱۲رتبه
۱۱منطقه ۷رتبه
۱۲منطقه ۱۴رتبه
۱۳منطقه ۹رتبه
۱۴منطقه ۱۶رتبه
۱۵منطقه ۲۲رتبه
۱۶منطقه ۱۳رتبه
۱۷منطقه ۲۱رتبه
۱۸منطقه ۱۹رتبه
۱۹منطقه ۲۰رتبه
۲۰منطقه ۱۷رتبه
۲۱منطقه ۱۰رتبه
۲۲منطقه ۱۵رتبه
  • حمید آزاد