طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

طراحی فروشگاه اینترنتی

شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو، طراحی سایت های اختصاصی فعالیت می نماید. مفتخریم که بهترین کیفیت و خدمات خود را ارائه دهیم.

فروشگاه اینترنتی خود را به طوری مناسب کنترل و مدیریت نمایید
نرم افزار آنلاین فروشگاه اینترنتی شرکت نوپرداز با ایجاد نمودن بهترین امکانات و ابزارها و وضعیت سفارشات به شما این امکان را خواهد داد تا دقت و سرعت فرآیند فروش را ارتقاء داده و فروش را افزایش دهید.

  • ۰
  • ۰

مهاجرت عبارت است از جا به جایی بین دو واحد جغرافیایی با ترک یک سرزمین و سکونت در سرزمین دیگر برخی دانشمندان به کسی مهاجر می گویند که حداقل یک سال در محل جدید خود مستقر باشند مهاجرت برای انسانهایی مطرح می شود که بعد از ترک سرزمین اصلی و مستقر شدن در سرزمین جدید خود قصد بازگشت نداشته باشند بنابراین .کوچ نشینان دوره گردان کولی ها و کسانی که برای درمان به سرزمینهای دیگر مسافرت می نمایند مهاجر محسوب نمی شوند .

مهاجرت تنها مختص انسان نیست .چرا که برخی از حیوانات نیز اقدام به مهاجرت می کنند . مهاجرتها همیشه انتخابی نمی باشند و ممکن است بر اثر عوامل یا انگیزه ی اقتصادی یا سیاسی یا اجتماعی فرد مجبور به مهاجرت شود.افرادی که خود تصمیم گیرنده ی مهاجرت نمی باشند و به دنبال مهاجر اصلی مجبور به مهاجرت می شوند (مهاجران تبعی )نامیده می شوند .که تعداد این افراد معمولا بیشتر از مهاجران اصلی می باشد.

در تحلیل حرکات مهاجرتی به سه نکته می توان توجه کرد:

1)دائمی یا طولانی بودن اقامت
2)وجود فاصله بین دو محل ترک شده و سکونت یافته
3)وجود فاصله ی زمانی و زمان انجام مهاجرت

فاصله ی مکانی در مهاجرت با گذشتن از مرز بین کشورها مشخص می شود که عبور از آن به مهاجرت های بین المللی یا خارجی تقسیم می شود .

مهاجرت بین المللی بین دو کشور مستقل و مهاجرت خارجی بین دو سرزمین صورت می گیرد که حداقل یکی از آن کشورها مستقل نیست

مهاجرت داخلی

به مهاجرت فرد از محل اقامت خود در داخل کشور به منطقه یا نقطه ی دیگر همان کشور گفته می شود که به چند قسمت می توان تقسیم کرد:

1)مهاجرت داخل شهرستانی
2)مهاجرت شهر به روستا
3)مهاجرت شهر به شهر
4)مهاجرت روستا به شهر

مهاجرت از روستا به نواحی شهری مهمترین شکل مهاجرت داخلی محسوب می شودکه نقش اساسی در توسعه اقتصادی و افزایش در آمد سرانه را دارد. و پاسخی به محرک های اقتصادی می باشد افزایش سریع فرصتهای شغلی اغلب از عوامل عمده ی جاذبه به شمار می رود که عبارتند از کار در کارخانه ها مغازه ها ادارات ساختمان سازی و خدمات عمومی معمولا شهرها با تسهیلات عامالمنفعه و رفاه و امکانات سرگرم کننده رضایت بیشتری را به افراد می دهند و مشکلات و هزینه های سنگین زندگی دیرتر درک می شوند.

مهاجرت از نواحی روستایی گاهی با متروکه شدن روستاها همراه است که اثرات زیان بار از جمله ساختار سنی و جنسی غیر متعادل .کاهش رشد جمعیت و فعالیتهای اجتماعی را در بردارد.

شناخت نوع مهاجرت ها به آگاهی از حرکات جمعیت در داخل مرزها و یا خارج آن در حل مسائل سیاسی و برنامه ریزی های کلی و ناحیه ای کمک می کند .

از نظر شکلی نیز مهاجرت به دو دسته تقسیم می شود:

1)مهاجرت های فردی: به مهاجرت افراد به صورت انفرادی یا خانواده ای یا تعدادی از اعضای خانواده با هم گفته می شود
2)مهاجرت های توده ای :انبوهی از انسانها که یکجا مهاجرت می کنند که اغلب جنبه ای استعماری داشته است
یکی از ویژه گی های مهم مهاجرت سن است.

در مهاجرتهای داخلی و خارجی معمولا جوانان بیشترین آمار را به خود اختصاص می دهند که معمولا به منظور دستیابی به شغل و درآمد اقدام به مهاجرت می نمایند.

افراد با سن کم(جوانان) معمولا زودتر و راحت تر از بقیه ی افراد خود را با شرایط محیط جدید مطابقت می دهند در کشورهای در حال توسعه اکثریت مهاجران را مردان تشکیل می دهند چه مهاجرت داخلی و چه بین المللی .

اکنون در کشورهای پیشرفته اغلب مهاجرت ها برای دستیابی به مسکن و شرایط شغلی و رفاهی بیشتر و بهتر به صورت خانوادگی انجام می گیرد .

همچنین آن دسته از افراد که دارای تخصص می باشند نسبت به طبقات کارگر گرایش بیشتری به مهاجرت دارند در این میان افراد بیکار نیز به منظور یافتن شغل نسبت به شاغلین تمایل بیشتری به مهاجرت نشان می دهند.

مهاجرت های دوره ای

بسیاری از افراد برای دوره های چندین ساله دور از سرزمین اصلیشان زندگی می کنند و سپس به سرزمین اصلی خود باز می گردند که هدف اکثریت آن ها پس انداز کافی جهت رفاه و پایه ریزی بهتر زندگی برای بازگشت می باشد.

  • ۹۷/۰۵/۲۰
  • حمید آزاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی